Powered By Blogger

måndag 16 november 2015

Välkommen hit

När jag skrev "att-göra-listan" imorse visste jag inte att den innan kvällen skulle kompletteras med "hälsa ny familjemedlem välkommen". Men jodå. Så blev det. 

Min käre sambo är ofta spontan. Han gasar och jag bromsar. Så ser vår relation ut, jag överväger, funderar och resonerar, han kör. En gång rev han en hel altan under tiden jag tog en promenad runt Stångån med en vän. En annan gång fällde han en toalettvägg medan jag var och storhandlade. Handlingskraftig och spontan. Och jag har lärt mig att leva med det. Att det händer saker som man inte riktigt är beredd på. 

Att skaffa hund har han dock pratat om ett tag. Jakthund lockar. Jag har bromsat, eftersom jag tycker vi är rätt busy som det är. 

Men så dök det där tillfället upp. En jaktkompis ska flytta och har svårt att behålla sin hund, och vi får därför ha henne på prov en tid. Jag trodde att detta kanske skulle bli aktuellt om några månader, men icke. Idag kom hon till Skogsgatan 18. 

Så. Välkommen Tara. 4 år gammal, extremt väluppfostrad Västsibirisk Laika. Om du trivs med oss och vi trivs med dig kanske vi blir familj på riktigt. Vi får se. Vi provar oss fram. Är morgonpromenader i spöregn vår grej? Är två vilda barn och en katt Taras grej? Det får tiden utvisa. 

Så länge, välkommen hit. Barnen älskar dig redan. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar