Powered By Blogger

tisdag 25 augusti 2015

Ett ställe för alla

Okej. Jag må vara delvis partisk eftersom min käre sambo äger stället, men oavsett detta faktum så älskar jag detta gym. Det är verkligen en träningsanläggning för alla; Vältränad, otränad, gammal, ung, svag, stark, motiverad, omotiverad, träningsvan eller nybörjare. Det finns nåt för alla. 

Ta som ikväll till exempel. Jag kommer till gymmet och kör lite marklyft och rygg. Jag samsas med de lite mer välväxta grabbarna vid skivstängerna, de ger mig tips, passar och lånar ut talk till mina sargade händer. Sjukt trevligt. Som alltid. 

Efter att ha stånkat vid stången går jag in och kör en bodybalance-klass för fantastiska Isabella. En grym klass med inslag av yoga, pilates och Thai Chi och en sal full av kunder i blandade åldrar. 

Jag kan lyfta tyngt, träna funktionellt, bli harmonisk och få inre balans, svettas litervis i spinningsalen, bygga muskler på en bodypump-klass, skaka rumpa på ett zumbapass, låta barnen dansa loss på Funky kids, få hjälp av svinduktiga PT:s och mycket mycket mer. Allt på samma ställe. Hur grymt är inte det? 

Du må vara hur trött och låg som helst när du går dit, men du lämnar alltid stället med ett leende på läpparna. 

EFC -the place to be! 

Tack för talken killar. Drar nog på lite mer nästa gång! 

Bodybalance -suvve för min stela hydda! 

1 kommentar: