Powered By Blogger

torsdag 10 juli 2014

Svett och vanvett

Att springa 10 stycken 400-metersintervaller i lätt motlut kräver starkt psyke. När det dessutom är 30 grader varmt och solen står i zenit krävs det att man är tjurskallig eller lätt dumdristig. Check på båda egenskaperna i mitt fall. På gott och ont. 

Eftersom jag redan från början är kass på matte och huvudräkning, och inte blir bättre på att räkna med sjuka mängder mjölksyra i kroppen, fick jag köra det beprövade kottricket. 10 kottar i en hög, lägg över en kotte efter varje intervall. Då är det omöjligt att köra min vanliga intervallmatematik: där 8 kan dyka upp efter 5:e intervallen osv... Omöjligt att fuska med andra ord. 

Ja. Det blev helt klart ett hårt och slitigt pass, men väldigt skönt efteråt. Kroppen behöver sitt, även i semestertider. Jag mår liksom inte helt hundra av att enbart äta hårdgrillad karrékotlett och ligga i hängmattan. 

Nu bad. Och glass. Igen. Frågor på det? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar