Powered By Blogger

måndag 2 juni 2014

Runt en å

Jobba. Storhandla med två trötta barn. Stuva makaroner och steka köttbullar. Efter detta var jag mer än redo att crasha framför valfri såpa i soffan, men ödet ville annorlunda. Det låter ju väldigt dramatiskt. Men det hela var tämligen odramatisk. Ödet ville 7,78 km promenad runt Stångån med min vän Helena. 

Högt tempo och inte en sekunds tystnad präglar dessa rundor. Jobb, relationer och för- och nackdelar med att vaxa benen -samtalsämnena tar aldrig slut. Dessutom brukar Helena ge mig ett och annat tips kring trädgård/matlagning/bakning och andra vuxengrejer där hon tycker jag har viss utvecklingspotential:-)

Nu däckar jag i soffan framför favoritserien "svett och etikett". Om ni har missat den så kolla SVT-play. Klart sevärd. Iallafall om man tycker träning är en hyfsat kul grej. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar