Powered By Blogger

tisdag 9 januari 2018

Today

Dagens plus; 10 kilometer kvällspromenad med vän som jag längtat efter. Ni vet det där när man har så mycket att prata om att man inte ens märker att man går. Eller att tiden går. Vips har man knatat en mil och skulle utan problem kunna gå en till. 

Dagens minus; den håriga ungryssen tuggade i sig min julklappstoffla. Till hennes försvar får jag medge att tofflorna (i skum belysning) är hyfsat lika marsvin. Men hey, hon ska inte jaga marsvin heller. Mina fina tofflor😩 

Dagens undran; ska jag lyckas sova normalt inatt? Eller ska jetlaggen fortsätta härja i min kropp? 

Dagens mat; lax till lunch, älg till middag. Hav och skog. Allt tillagat i hemmets nya "Sous Vide". Inte av mig alltså. Utan av husets kock. Sous Vide? Googla, jag har ingen aning om vad det är. Nåt som snurrar runt och gör saker i påse möra. Och som jag köpte i julklapp efter tydlig beställning. Smart drag -maten landar ju i min mage också✌🏻

Min favorit-jurist i världen❣️

Marsvinet. Utan päls. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar